Klasjournaal en een echte LEERkring

Onze leerkring was niet helemaal wat het zijn moest en met die vraag ging Nathalie naar de Freinetcursus. Daar ontdekte Nathalie dat het ook anders kan en dit gingen we direct uittesten in de klas. Niet iedereen toont het werkje uit de SVWT, maar hangt dit in de galerij. Nathalie gaat daar sprokkelen en haalt er 2 werkjes uit waarmee we een leergesprek kunnen doen. Hieruit ontstaat dan onze leerkring. Vandaag koos Nathalie voor de vrije tekst van Lukas en het werkje van Jill Sleven.

Lukas maakte een vrije tekst op computer en werkte dit af met een tekening. In deze vrije tekst vertelde hij waar hij woonde. Samen zijn we gaan kijken wie er zijn/haar adres kent en waarom we ons adres moeten kennen. Na de vakantie gaan we allemaal ons adres oefenen en hier nog iets leuk mee doen.

Jill S maakte een tekening van allemaal dingen die niet in de natuur thuis horen zoals plastic, autobanden… Samen gaan we onderzoeken wat er nog allemaal niet in de natuur thuis hoort en hier nog extra activiteiten rond doen.

Al deze info werd vastgelegd in ons klasjournaal. Dit maken we niet meer op computer, maar op een bord. Zo kunnen we het samen maken en is het voor onze klas veel zinvoller. Kijk maar eens mee: