Vanwaar komt toch al dat geld in de eerste graad?

Nadat enkele jongens het heel leuk vonden om met de drukpers “bank” te spelen, besloten we een echte bank te maken in onze klas.

Een kartonnen doos bouwden we om tot heuse bank en met stempels maakten we veel geld.

img_20161012_112532 img_20161012_112524 img_20161012_112012 img_20161012_111915

img_20161010_145402 img_20161010_145355 img_20161010_145351 img_20161010_145345

Toen bedachten we dat iedereen een echte bankkaart nodig had, wat gingen we snel aan de slag.

img_20161010_143732 img_20161010_143737

Daar kwam plots een grote vraag, hoe kunnen we geld verdienen? Tja, mensen verdienen geld door te werken, maar wij werken ook in de klas. Aan onze contracten, tijdens de taakjes, tijden LO lessen… Per dag kunnen we best wel wat geld sparen.

De volgende vraag was of we ook geld kunnen verliezen. Als je een grote fout maakt, kan je wel boete krijgen. Maar dan bedoelen we iemand pijn doen of op de tafels gaan staan…

In onze winkel kunnen de kinderen met dat geld leuke spelletjes “kopen” om tijdens plannetjestijd te spelen. Een hele uitdaging dus om voldoende geld te sparen!

img_20161010_143752 img_20161012_112146

 

Wat leeft onze bank in de klas. Nathalie vindt het zo jammer om al dat bankieren achter te laten, maar gelukkig gaat Brenda overnemen met een project dat we allemaal samen bedachten. Op donderdag kwam Brenda bij ons in de klas en samen met de kinderen en Nathalie bedachten we het project “schatkist”. We maakten een heuse brainstorming en bedachten wat de kinderen en Brenda in de komende twee weken konden gaan doen.

Mooi om te zien dat onze bank blijkt uit te groeien tot een heus project!