Had ik 10 miljoen wat zou jij dan doen?

Geld, geld en nog eens geld, dat hebben we de afgelopen week gehoord. We zijn gestart met een klein project rond ‘ Mijn schatkist.’

Zo zijn we te weten gekomen dat er verschillende soorten munten, euro’s en bankbiljetten bestaan. De kapoenen zijn betrokken bij het project. Er wordt geld gemaakt, een bank geïnstalleerd in de klas en geldboekjes gecreëerd.

Anna kwam met een leuk onderzoekje: ‘Hoe kunnen we van een drankkarton een portemonnee maken?’ We zijn aan de slag gegaan met z’n allen als een leuke klasgroep. Een stappenplan kwam al snel met leuke foto’s van Anna. De foto’s werden achter elkaar gezet in een PowerPoint. De kinderen konden zelf kijken bij welke stap ze zaten. De betrokkenheid was erg hoog. Heel leuk om te zien. Kijken jullie mee naar jullie kapoenen?

Ook werd er tijdens het contract leerrijke spellen gespeeld. Een 100-veld, getallenlijn maken, oefeningen maken allemaal op een leuke manier. Al doende leert men!

Tijdens schrijfdans werd er eigen geld ontworpen door de kids. Ze mochten ronde figuren tekenen in een ronde munt en hoekige figuren in een rechthoekig briefje. Deze creatieve briefjes werden gebundeld tot een geldboekje.

We leerden tijdens de actuaronde over parelmoer, oesters en paddenstoelen dankzij Britt en Mikaïl. Dankzij een filmpje over oesters weten we nu waar ze vandaan komen, hoe duur ze zijn en hoe de parel in de oester komt. Anna vertelde een super romantisch verhaal waarbij haar papa een parel heeft laten maken als ring voor haar mama. Liefde is toch mooi?

Onze week hebben we afgesloten door een spaarpot te maken van een petfles. Maar voor we konden beginnen, moesten we natuurlijk een stappenplan maken. Daarna waren de kinderen vrij om hun eigen, creatieve spaarpot te creëren. Nu kunnen we ons geld sparen voor iets leuks.

Dus denk eraan je kan altijd eens in de prullenmand duiken en iets opnieuw gebruiken.

Lieve groetjes

Brenda

Deze diashow vereist JavaScript.