Maandag 10 oktober 2016

Een leuke en leerrijke dag vandaag.
We leerden van elkaar werkwoorden in de tegenwoordige tijd te vervoegen via het principe 4-2-solo.
De opzet van deze werkvorm is dat er eerst een reeks oefeningen in een groep van vier gemaakt wordt, daarna een vervolgreeks per twee. Uiteindelijk wordt iedereen uitgedaagd om een gelijkaardige reeks alleen te maken.
Doorheen het proces leren we van elkaar !

Volgende week testen we via het contract dit principe verder uit.

Contractwerk en vrije werktijd stonden ook op het programma.
Tijdens vrije werktijd bekeken we de werken die er dienen te gebeuren aan onze chillplek. Deze heeft nl. dringend een opknapbeurt nodig. Mailtjes werden verstuurd en oproepen ingediend via deze website.
We hopen dat we kunnen rekenen op de hulp van onze handige papa’s en mama’s?!

Terwijl we de dag afsloten in de ronde, kregen we hoog bezoek van onze mete- en petekindjes. Zij kwamen ons een onderzoek voorstellen. Zo legden ze ons nl. het verschil uit tussen een oorworm en een kreeft. Conclusie: uiterlijk lijken deze diertjes best wel veel op elkaar. 🙂

Daarnaast bespraken we de verschillen tussen een kreeft en een krab. Daarom zocht Rube voor ons de fout in het Disney-personage ‘Sebastiaan de krab’ (De kleine zeemeermin).
Hij blijkt niet geheel de kenmerken te vertonen van een ‘echte’ krab. Sebastiaan de krab heeft nl. een apart hoofd, terwijl dit bij een ‘echte’ krab in het lichaam geïntegreerd is. WOW, wat een ontdekking van ons allen, jongste kleuters en derde graad.
Een topteam aldus !

Deze diashow vereist JavaScript.