échte battle en levend museum in de tweede graad

Sinds vorige week loopt er een battle in onze klas: “1 tegen  allen”. Nele heeft de hele klas uitgedaagd om verschillende proeven te doen per groep. Bedoeling is dat iedereen elkaar helpt in de groep en ervoor zorgt dat hij/zij alles begrijpt voor dat specifiek onderdeel. Hoe ze dit doen, kiest iedereen zelf: werkboek, pc’s en ipads, hoekenwerk, eigen blaadjes,… Na de inoefentijd volgt dan de proef. Elk teamlid moet beurtelings aan bord een oefening maken en krijgt één minuut tijd om aan de groep te vragen of het antwoord juist is….

Wint na twee weken de klas, dan mogen de kinderen een hele dag kiezen wat ze doen… Wint Nele, dan kiest zij wat er die dag gedaan zal worden!?

(voorlopig  is de stand na cijferen en metend rekenen  0-3 voor de klas, maar Nele heeft gemeld dat ze de oefeningen moeilijker zal maken!?)

Spannend!

Wordt vervolgd!

Volg onze score via het scorebord aan het raam en moedig ons aan naar de overwinning!

Deze diashow vereist JavaScript.

Deze week hielden we weer onze actuaronde buiten. We hadden nog tijd over en deden een korte relaxatieoefening op het gras. Met de ogen dicht en schoenen uit luisterden we naar alle geluiden die we hoorden en omschreven we nadien het gevoel dat we hierbij hadden. Een superleuke ervaring waar spontaan de vraag kwam om dit vaker te doen…

Zéker weten!

Deze diashow vereist JavaScript.

We sloten de week af met het maken van een levend museum. Iedereen ging aan het werk en dook de natuur in. De werken werden aan de klas getoond, besproken en goedgekeurd, alles kreeg een plekje… en als ervaren gidsen loodsten we de ouders tijdens de openklasdag door ons levend museum.

Deze diashow vereist JavaScript.